novosti

Stratasys 3DFashion tehnologija revolucionira dizajn Peugeota

Stratasys 3DFashion tehnologija pomogla je stvoriti izgled unutrašnjosti Peugeotovog novog koncepta Inception, postigavši razinu rezolucije koja ne bi bila moguća tradicionalnim metodama ukrašavanja.

Najavljujući novu eru za Peugeot u vlasništvu Stellantisa, koncept Inception predstavlja veliku promjenu za brend i utjelovljuje viziju budućih električnih vozila. Automobil uključuje dizajn interijera koji je tvrtka opisala kao “revolucionaran”, a sve zahvaljujući naprednim materijalima proizvedenim Stratasys J850™ TechStyle™ 3D printerom.

Unutrašnjost Inceptiona usklađena je s Peugeotovim novim dizajnom za električna vozila. Minimalistički dizajniran kokpit podržava opći cilj vozila – ponovno osmišljavanje iskustva vozača. Sjedala, prekrivena baršunom od 100% recikliranog poliestera, imaju zapanjujuće 3D uzorke stvorene Stratasys 3D tehnologijom printa.

Maud Rondot, CMF dizajnerica u Peugeotu, istaknula je da su koristili 3D print izravno na tekstilu umjesto zaštitnog sloja na podu kako bi postigli jedinstvenu integraciju funkcionalnosti, teksture i estetike. Ona vjeruje da to ne bi bilo moguće postići drugim tehnologijama. Stratasys 3DFashion tehnologija ovdjeje pokazala svu svoju moć!

Stratasys 3DFashion tehnologija – ideja koja postaje točno onakva kako ste ju zamislili

“Iako imamo pristup relativno ravnim dizajnima s trenutačnim metodama ukrašavanja, nije moguće stvarati debljinu i visinu. Zato smo se okrenuli Stratasysu. Zahvaljujući ekskluzivnoj 3DFashion tehnologiji, mogli smo 3D printati izravno na fleksibilni materijal”, dodala je Rondot. “Često postoji razlika između onoga što zamislimo i onoga što možemo postići. Zato je bilo prilično čarobno vidjeti kako naša ideja postaje točno onakva kako smo je zamislili, uz iznimnu kvalitetu izvedbe.”

Temeljna tema Inceptiona ima za cilj uhvatiti odnos između materijala i svjetla. To je zahtijevalo od Peugeot Advanced Design tima da koristi materijale koji odgovaraju specifičnom izgledu automobila i utjelovili viziju branda za buduća električna vozila.

Kako bi podržao ovaj pomak prema novom dizajnu, novom prostoru i integraciji, Peugeot je surađivao s efektima jednog materijala. To je uključivalo odabir metalik nijanse za baršun, koji se vizualno i simbolički igra sa svjetlom prenoseći nešto futurističko. Zatim su koristili 3D printer J850 TechStyle za stvaranje poluprozirnih ‘mikro-dizajna’.

“Umjesto pokrivanja cijelog materijala, bilo je stvarno korisno što smo baršun mogli ostaviti vidljivim”, dodala je Rondot. „3D print nam je dao mogućnost vrlo jednostavnog mijenjanja i ponovnog printa datoteka, ali također je važna njegova trajnost i učinkovitost. Štoviše, kao tehnologija ne zahtijeva kalupe, što je revolucionarno u smislu industrijalizacije.”